2017. március 13., hétfő

Padlások kincsei

Szenvedélyesen begyűjtöm a régi használati- és dísztárgyakat. Padlásokra különösen szeretek járni,- a sajátunkra is! - és ilyenkor hálás vagyok apukámnak, hogy az évek hosszú sora alatt nem dobott ki semmit, hanem minden ott van szépen bedobozolva a padláson. Most két dolog is van, ami "izgatja a fantáziámat": azt mondta, hogy van fent a padláson egy rokka is , és találtam egy nagy zsák zsinórt (zsineget, madzagot), amiből akár szőnyeget (vagy akár kosarakat) is lehetne horgolni. Gyanítom, hogy a rokka nem működik, csak dísztárgy lehet, a zsinórokat meg korábban szőlő kötözésre használhatták. (nagyszüleim nagy szőlő birtokkal rendelkeztek a Balatonon korábban)

Nagynéném padlását is igen kedvelem, mindig találok valami új dolgot. Még hó volt a cserepeken, mikor utoljára fent voltam, de néhány dolgot kikészítettem, amire majd nekem "feltétlenül" szükségem lesz.

Nagy örömömre megajándékozott pár doboz hímzőfonallal is, mondván, nálam biztosan jó helye lesz.











Egy kis tavaszi virágos hímzés is elkészült időközben, 
28 countos DMC lenvászonra hímeztem.


Szeretettel

Melinda

6 megjegyzés:

  1. Gyönyörű ez a virágos hímzés, nagyon tetszenek a színei! Annyira szeretem én is az itt-ott feltalált régi holmit... jó is az!!! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Márti, köszönöm szépen! Kézzel festett fonalakat használtam a hímzésnél, de csak szemre válogattam össze.

      Törlés
  2. Húúúúúúú, de irigyellek azokért a stoppolófákért.
    A hímzés nagyon szép

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fáni, a stoppolófákat anyukám adta nekem, az egyik a nagymamáé volt. Hiába is kerestem boltban ezt a formát, sajnos már ilyet nem lehet kapni. (vaterán láttam persze) A sok használattal a fa teljesen fényes már rajtuk.

      Törlés

Válasz