2009. június 8., hétfő

Uborkaszezon helyett.... eper- és cseresznye szezon

Millie posztját olvasva az eper-rebarbara dzsemről, szent meggyőződésemmé vált, hogy nekem is össze kell hozni pár üvegnyit.
Az első kihívás a rebarbara volt:) Ki gondolta volna??? Emlékeim szerint volt a telkünkön is a ház körül, anyukám panaszkodott is eleget, hogy nagyon terjed, mi meg nem csinálunk belőle soha semmit. Persze mikor kerestem, csak a hűlt helyét találtam, ugyanis anyukám tavalyi gyomeltűntetési akciójának véletlenül a rebarbara is áldozatul esett. Gondoltam, sebaj, majd a szomszédtól kérek, hiszen anno még ők adták nekünk. Hát nekik sem volt már:(
Így szombaton kézen fogtam Áront, és elmentünk a Bosnyákra beszerzési körútra. Meg is találtam az egyetlen fejkendős-bőszoknyás nénikét, aki árult rebarbarát. Kissé csodálkozott, hogy mit is akarok kezdeni a növénnyel, ki is kérdezett alaposan. Szóval rebarbara beszerezve, epret is vettem, és el is készült a dzsem.

A mai napon a munkahelyi konyhánk kezdett egy gyümölcsös standhoz hasonlítani, ugyanis a gyümölcsfákkal rendelkező kollégák hoztak meggyet és cseresznyét bőven. A cseresznyés clafoutis a fejemben motoszkált már régen. Átnéztem több receptet is, míg végül Joanne Harris/ Fran Warde " A francia konyha" c. könyvében található receptre esett a választásom. Hát bevallom, nem gondoltam, hogy lesz belőle valami. Lett, de még nem kóstoltam meg:)
Párizsban élő Adrienn barátnőm szerint mit flancolok- már sértődés ne essék, de ez egy egyszerű cseresznyés lepény:) De megígérte, hogy kikérdezi a francia nagyit, aki állítólag nagyon finomat tud sütni. Kíváncsian várom a receptet, egyet azért még készítenék!
Hozzávalók:• 15 g vaj a tepsi kikenéséhez• 750 g cseresznye kimagozva• 125 g liszt• 50 g kristálycukor• 3 tojás• 1 kk. vaníliaeszencia• 300 ml tej• porcukor a sütemény megszórásához
Elkészítése:A sütőt melegítsük elő 180 fokra (gázsütő 4-es fokozat). Vajazzunk ki egy lapos, kerek fajansztálat. Tegyük a cseresznyét a tálba.A lisztet és a cukrot egy nagy tálban keverjük össze, és fúrjunk egy kis krátert a közepébe. Verjük fel a tojást. A vaníliaeszenciát és a tejet adjuk a tojáshoz, és keverjük vele össze.Lassan öntsük a tejes keveréket a lisztben lévő kráterbe, és állandóan kevergessük, amíg puha tésztát nem kapunk. Öntsük a cseresznyére.Süssük 40 percig vagy tűpróbáig. Szórjuk meg porcukorral, és langyosan tálaljuk.
(én fél kilóval készítettem, és ez is bőven elég volt, gondolom, jó tömény cseresznyés lesz)



4 megjegyzés:

  1. Nem is tudom, melyik az ínycsiklandóbb...? :) Ígéretes a pite, mennyeinek nézem... No és a lekvárkáid is guszták nagyon :)

    VálaszTörlés
  2. Akárhogy is hívják... fantasztikusan néz ki! ;o)

    VálaszTörlés
  3. Szépek a dzsemjeid! Sajna én idén lemaradtam az eperről.:( Majd barackkal kárpótolom magam.:)
    Ezt a clafoutis-receptet ajánlotta Évi is! Megsütöttem, már kétszer. Olyan lett, mint egy felfújt, hidegen mennyei, hmmmmm.... És nekem is ilyen fakanáltartóm van, csak paradicsomos, imádommmm!:))))
    Pussz! V.

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Bocsi hogy ide írok, de kukkants be hozzám egy játékra:-)
    Nagyon szépek az új hímzések, várom a végét, biztos gyönyörű lesz úgy egyben az egész:-)

    VálaszTörlés

Válasz